Mk49,2006

A növekvő forgalom miatt indokoltnak láttuk, hogy egy újabb mozdonyt építsünk. Az új jármű kiválasztásánál hasznosítottuk a Bobonál és a Nohabnál szerzett tapasztalatokat, valamint üzemi szempontokat figyelembe véve a kisvasúti járművek irányába indultunk el. A lehetséges mozdonyok között felmerült az Mk45; az Mk48 és az Mk49-es sorozatú, dízel-hidraulikus rendszerű járművek. A választásra végül a magyar gyártmányú Mk49-re esett, mert összesen 7 darab készült belőle, napjainkra már csak egy példány, az Mk49,2006-os mozdony mardt fenn.

A mozdony karosszériája 3-as lemezből készítettük, a berendezések 20 mm-es vaslemezen kerültek elhelyezésre. Az egy hengeres, 474 cm3-is dízelmotor egy hidraulikaszivattyút hajt meg, majd egy hidromotoron és kardántengely közvetítésével hajtja meg a négy tengelyt.